وکیل انحصار وراثت بدون نیاز به حضور وراث [از ابتدا تا انتها]

folder_openارث
commentبدون دیدگاه
وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت چه وظایفی بر عهده دارد و حدود اختیارات او تا کجاست؟

پس از اینکه فردی فوت می‌کند، اموال و دارایی‌هایی از او به جا می‌ماند، این اموال به وراث متوفی تعلق دارد که با انجام مراحلی به وراث واگذار می‌شود. به مرحله‌ای که اموال و دارایی‌ها مشخص و وراث شناسایی می‌شوند، انحصار وراثت می‌گویند. فرایند انحصار وراثت ممکن است در یک جمله، آسان به نظر برسد اما برای انجام آن، باید مراحلی طی شود. با وکالت دادن به وکیل دادگستری، کارهای مربوط به دریافت گواهی انحصار ورثه انجام و وراث مشخص خواهند شد. در مواقعی که وراث متوفی توانایی و یا قصد شرکت در مراحل اجرایی اعم از اداری و قضایی و مالی مربوط به گرفتن گواهی انحصار وراثت را ندارد بهترین راه دادن اختیار انجام کارها به وکیل انحصار وراثت است. وکیل به نیابت از وراث متوفی کار های مربوط به مراحل اجرا و دریافت گواهی انحصار وراثت را انجام می دهد. این که چگونه یک وکیل را برای انجام مراحل و دریافت گواهی انحصار وراثت انتخاب کنید فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

  • هزینه وکیل برای انجام مراحل انحصار وراثت به علاوه هزینه دادرسی در مجموع 9 میلیون تومان
  • 10 روز برای مهلت زمان صدور انحصار وراثت محدود
  • 40 روز برای زمان انحصار وراثت نامحدود
  • بدون نیاز به حضور موکل و وراث
  • تمام مراحل به از شروع تا پایان به عهده وکیل
  • صدور گواهی انحصار وراثت با درخواست یک ورثه
  • قبول وکالت اخذ مفاصا حساب مالیات بر ارث

دریافت مشاوره:

دفتر غرب تهران:

دفتر کرج:

وکیل انحصار وراثت کیست؟

موضوعات زیادی وجود دارد که برای حل کردن آن‌ها به وکیل نیاز است، یکی از این موارد انحصار وراثت است. به دلیل اینکه برای انجام صفر تا صد مراحل باید زمان زیادی را در نظر گرفت و به سازمان‌های مختلف مراجعه کرد، می‌توان تمام امور را به یک وکیل متخصص انحصار وراثت  سپرد. برخی از وکلا این توانایی را دارند تا با وکالت از وراث، انحصار وراثت را در زمان کوتاهی انجام و وضعیت اموال متوفی را مشخص کنند. برای این کار داشتن وکیل امری اجباری نیست و خود وراث نیز می‌توانند مراحل را پیگیری کنند.

برای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری انحصار وراثت، ابتدا تمام وراث باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده تا از این طریق بتوانند از روند انجام پرونده خود در اداره و سازمان‌های مربوطه مطلع شوند. حتی از این طریق می‌توان بدون مراجعه به منطقه یا شهر دیگری در جریان امور پرونده خود قرار گیرند. سپس با در اختیار گذاشتن مدارک لازم، منتظر دریافت گواهی بمانید.

هدف از گرفتن وکیل انحصار وراثت چیست؟

مراحل انحصار وراثت و تقسیم ارث و دریافت گواهی انحصار وراثت تا حدودی زمانبر است. اگر در تحریر ترکه و تقسیم آن کوچکترین اشتباهی رخ دهد مراحل باید از ابتدا طی شود زیرا امکان باطل شدن آن بالا است. پس باید به صورت خیلی تخصصی و دقیق پیگیری شود تنها کسی که می تواند این مراحل را بدون اشتباه طی کند وکیل است.
پس هدف از گرفتن وکیل و سپردن کار ها به او انجام دقیق کار ها و جلوگیری از ضرر های احتمالی آینده است.

مهمترین کاری که وکیل انحصار ورثه می‌تواند انجام دهد این است که به شما کمک کند تا وقت خود را در سازمان‌ها و اداره‌ها تلف نکنید. این وکیل است که با جمع آوری مدارک لازم، اموال متوفی را مشخص، وراث را شناسایی و سهم الارث هر ورثه را مشخص می‌کند. همچنین اگر برای اموال متوفی مالیات در نظر گرفته شده باشد، وکیل می‌تواند این امر را نیز پیگیری کرده تا میزان مالیات را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهد. وکیل مجرب مانع از تضییع حقوق ورثه، کلاهبرداری و هرگونه تقلب در خصوص تقسیم ارث می‌شود.

انحصار وراثت می‌تواند محدود یا نامحدود باشد. به این معنا که انحصار وراثت محدود تنها شامل انجام مراحل مربوط به انحصار وراثت خواهد بود که این مراحل بسیار کوتاه هستند. اما انحصار وراثت نامحدود شامل مراحل دیگری از جمله انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، مشخص کردن مالیات و تعیین میزان سهم هر وراث است. بدین ترتیب می‌توان گفت دستمزد وکیل برای انحصار وراثت محدود نسبت به نامحدود کمتر است.

ویژگی‌ های وکیل انحصار وراثت خوب

از ویژگی‌های مهم وکیل مجرب برای ارث، تخصص اوست. با توجه به اینکه موضوعات و مشکلات زیادی برای حل کردن وجود دارد، معمولاً وکلا در زمینه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند. وکیل  نیز از ابتدا حوزه کاری خود را مشخص کرده است و تنها در این زمینه فعالیت می‌کند. بدین ترتیب با آشنایی کامل با قوانین، ماده‌ها و تبصره‌ها، آشنایی کامل با مراکز و سازمان‌های مربوطه و اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت انحصار وراثت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را برای وراث انجام می‌دهد.

همه پرونده‌های انحصار وراثت ممکن است به آسانی به پایان نرسند، برخی از پرونده‌ها دچار پیچیدگی‌هایی می‌شوند که تنها یک وکیل مجرب می‌تواند به راحتی آن‌ها را برطرف کند.

همچنین ممکن است برخی از وراث در دریافت گواهی انحصار وراثت همکاری لازم را نداشته باشند و باعث اختلال در امور کاری شوند، اما وکیل قانونی  می‌تواند با صبر و و دور از هرگونه تنش، وراث را کاملاً توجیه و آن‌ها را برای دریافت گواهی انحصار وراثت متقاعد کند.

بهترین وکیل انحصار وراثت را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین وکیل انحصار وراثت

تنها کسی که می داند چگونه از حقوق موکل خود در زمینه انحصار وراثت دفاع کند وکیل ارث است. وکیل نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی به موکل خود و ایجاد آگاهی به تمام مردم دارد پس باید مهارت و توانایی بالایی در انجام کارهای مربوط به پرونده های انحصار وراثت و تقسیم ترکه و … داشته باشد.

اگر وکالت را به گروه وکلای هوداد واگذار کردید تمام مراحل توسط وکیل ارث به سرعت و بهترین کیفیت و بدون حضور وراث انجام خواهد شد و گواهی برای انجام کارهای تقسیم ارث تقدیم خواهد شد.

ولی اگر تمایل به انجام آن بدون وکیل دارید، در ابتدا بایستی یکی از ورثه با مدارک مورد نیاز به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و دادخواست مربوطه تقدیم شورای حل اختلاف کند. توجه داشته باشید که اگر از وزاث محسوب نمیشوید ولی از یکی از ایشان وکالت محضری تنظیم شده در داخل یا خارج کشور دارید شما بایستی حتما مراحل قضایی را با وکیل دادگستری دارای پروانه وکالت پیش ببرید ولی در سایر ادارات و سازمانها مثل اداره مالیات( دارایی) و اداره ثبت و یا شهرداری وکالت محضری بدون وکیل دادگستری کافی است.

توجه داشته باشید شورای حل اختلاف آخرین اقامتگاه قانونی متوفی صالح به صدور گواهی است و نه لزوماً جایی که متوفی دفن یا فوت شده است.

در سوالاتی از ما بعضی به دنبال نمونه دادخواست هستند که مطلقا اهمیتی ندارد، چون همانطور که گفته شد چه با وکیل و چه بدون وکیل ، ثبت دادخواست با دفتر خدمات الکترونیک قضایی است و همه دفاتر دادخواست‎ها رو به صورت پیش فرض در اختیار دارند. فقط شاید در جایی که ذینفع بخواهد درخواست بدهد، ذکر دلیل ذینفع بودن در دادخواست ذینفع اهمیت داشته باشد.

نکته مهم:

توجه داشته باشید لزومی ندارد که لیست اموال متوفی را به شورای حل اختلاف اعلام کنید. زیرا تقسیم ارث با صدور گواهی انحصار وراثت تفاوت دارد.
گرفتن انحصار وراثت به معنای تقسیم اموال نیست بلکه فقط تعیین وارث و میزان سهم از ارث است. در ادامه در مورد هر یک توضیحات بیشتری خواهیم داد.
با خدمات وکلای هوداد می‌توانید بهترین وکیل انحصار وراثت را داشته باشید.

وکیل انحصار وراثت در تهران

ابتدا باید بدانیم که انحصار وراثت را چه وکلایی در تهران انجام می دهند و بهترین وکیل ارث در تهران کیست؟ در اصل تمامی وکلای پایه یک توانایی انجام این کار را دارند اما اغلب وکلا حرفه ای را به صورت تخصصی پیگیری می کنند و در آن موضوع متبحر و چیره می شوند. برای انحصار وراثت نیز باید به وکیل که تخصص در این زمینه دارد وکالت دهید تا روند کار به صورت دقیق تر و سریع تر طی شود.

اگر در شهر تهران ساکن هستید و برای انحصار وراثت نیاز به یک وکیل مجرب دارید، می‌توانید با گروه وکلای هوداد تماس بگیرید و برای انجام امور انحصار وراثت به آن‌ها وکالت دهید. گروه وکلای هوداد با داشتن چندین سال تجربه و پرونده های موفق بدون نیاز به حضور ورثه در تهران صفر تا صد مراحل را انجام میدهند.

شماره وکیل برای انحصار وراثت در گروه وکلای هوداد

هزینه وکیل انحصار وراثت

هزینه وکیل انحصار وراثت

هزینه انحصار وراثت در گروه وکلای هوداد 3 میلیون و 200 هزار تومان است.

سوالات متداول
5/5 - (17 امتیاز)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست